המשטרה כפופה לממשלה או לבג"צ? המפכ"ל נגד השר

אבי יעקב 1 Comment on המשטרה כפופה לממשלה או לבג"צ? המפכ"ל נגד השר

בטקס חילופי מפקדי מג"ב בלוד אמר השר בן גביר בנוכחות המפכ"ל: "המשטרה היא א-פוליטית. את המדיניות מכתיבים נבחרי הציבור". שבתאי: "בימים האחרונים עולה השאלה מהו המצפן על פיו פועלת המשטרה. למשטרה יש רק מצפן אחד והוא החוק והדין"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע הסערה סביב הדיון שקבע בג"צ על חוק הנבצרות, והאפשרות הממשית של משבר חוקתי. ישנה אי וודאות כיצד ינהגו הגופים השונים במדינה במקרה שכזה. האם יצייתו לחוק ולממשלה הנבחרת, או לפסק בג"צ למרות שהוא משולל תוקף חוקי. בדברים שנשא הבוקר במהלך טקס חילופי מפקדי מג"ב בלוד אמר השר לביטחון לאומי בנוכחות המפכ"ל כי "מי שנבחר בקלפי מכתיב מדיניות, וצריך לפעול בהתאם אליה".

קודם לכן נאם באירוע מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שאמר כי ״יש לנו משטרה אחת מקצועית ערכית וא-פוליטית. בימים האחרונים עולה השאלה מהו המצפן על פיו פועלת המשטרה. ברצוני להבהיר למשטרה יש רק מצפן אחד והוא החוק והדין. לפחות כל עוד אני מפקד עליה יכריע הדין והיא תפעל על פיו״.

לכך הגיב בן גביר ואמר: ״צודק המפכ״ל. המשטרה היא א-פוליטית וחייבת לפעול לפי הדין, החוק ועקרונות הדמוקרטיה שמלמדים שמי שנבחר צריך להכתיב מדיניות והמדיניות הזו צריכים כולם לפעול לפיה״.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בן-גביר הענק. אוהבים אותך מאוד…